Privacy
U ontvangt begeleiding van Krachtgezin van der Wielen - van Meeteren vanwege persoonlijke omstandigheden, omstandigheden waarvan u niet wilt dat iedereen die te weten komt. Het is daarom voor u belangrijk om te weten dat wij, zowel Paul als Maaike, discreet met deze informatie omgaat. Wij noteren een aantal gegevens over u en over de gesprekken met u en bewaren deze in een dossier. Dit is van belang om u zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.
Uw rechten
U geeft persoonlijke informatie aan degene die u helpt. Bij Krachtgezin van der Wielen - van Meeteren gelden de volgende regels:
Klachten of uiting van ongenoegen
Het is uiteraard mogelijk dat de hierboven besproken punten over privacy, maar ook de uitvoering van de hulpverlening niet geheel aansluiten op uw wensen of verwachtingen. Ook kan het voorkomen dat er zich een gebeurtenis voordoet waar u niet tevreden over bent en dit wilt bespreken of hier een melding van wilt maken. Indien u klachten heeft kunt u ons dat kenbaar maken.
Wat is een klacht precies?
Een klacht is een uiting van onvrede over de zorg, de ondersteuning, de dienstverlening of de personen/zorgverleners waar u als cliënt mee te maken heeft. De zaken lopen anders dan verwacht, u kunt zich onheus bejegend voelen.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Stel dat u ontevreden bent over de wijze waarop wij u behandelen of met uw hulpvraag omgaan. U kunt dan het beste eerst direct met ons contact opnemen. Meestal zal een gesprek het probleem oplossen. Lukt het niet om in dit gesprek tot een voor u bevredigende oplossing te komen dan kunt u gebruik maken van het klachtenformulier dat onderdeel uitmaakt van de klachtenregeling van Krachtgezin van der Wielen - van Meeteren, dit formulier kunt u downloaden onder aan deze pagina van de website. Bij ons kunt u een exemplaar krijgen van het reglement over de behandeling van klachten. De klachtenregeling kent een klachtencommissie die uw klacht kan behandelen.
Klachtencommissie
U dient uw klacht in bij Paul of Maaike. Deze zal zo snel mogelijk een oplossing proberen te vinden of een uitspraak doen waarmee u kunt instemmen. Lukt dit niet dan wordt uw klacht behandeld door een externe klachtencommissie. Dit kan ook uw eigen consulent zijn. Zij vormt zich een oordeel van uw klacht en geeft binnen twee maanden een advies aan ons, Krachtgezin van der Wielen - van Meeteren. Wij bepalen ons standpunt aan de hand van dit advies en deelt dit binnen een week aan u mee.
Salvo D'Agata
Adviseur en eigenaar Spring Up
06 1433 8806
salvo@springup.nu
Uw eigen consulent van Sociaal Team
Het belang van het indienen van een klacht
Van meldingen kunnen wij leren. Door te leren kunnen wij verbeteren. Per klacht of uiting van ongenoegen wordt bekeken of er direct een verbetering bij u als cliënt toegepast kan worden. Daarnaast onderzoeken wij of deze verbetering ook voor andere cliënten van belang kan zijn. Uiteraard ontvangt u informatie over verbeteringen die wij, naar aanleiding van uw klacht of melding van onvrede, wilen doorvoeren. Want van een tevreden cliënt worden niet alleen onze cliënten maar ook wij zelf blij.
Wilt u meer informatie?
Hebt u nog vragen over uw privacy bij de hulpverlening en over de klachtenregeling, dan kunt u bij ons terecht, wij zorgen ervoor dat u de gewenste informatie krijgt.
Email: krachtgezin@wheelscoaching.nl
KvK: 88739090
BTW-ID: NL864758194B01
SKJ: 100007558
AGB: 41528852
© V.o.f. Wheels Coaching & Support 2025 - Alle rechten voorbehouden
® Krachtgezinnen logo is een beeldmerk van Spring Up v.o.f. en met toestemming gebruikt